Hilda

2011-06-01

Publicerad 2011-06-01 09:00:40 i Allmänt

Första juni idag.
Bara två veckor kvar tills första gänget på jobbet går på semester.
Helt sjuk vad fort maj har passerat.
Känns ganska skönt att jag har sen semester i år.
Även om man har börjat längta lite grann så känner jag mej inte redo för ledighet än.

Just nu sitter jag och väntar på att potatisen ska koka klart.
Jag brukar inte koka potatis den här tiden på dagen,
men idag måste jag.
Vi började med gi förra måndagen och då får man ju bara äta kall potatis.
Eller iaf så måste den ha varit nerkyld en gång efter tillagning.
Så därför måste man vara ute i tid om man ska kunna äta potatis.

Jag är inte så värst för dieter egentligen,
men gi är faktiskt ganska kul.
Men får äta mycket god mat,
och det är ju huvudsaken.
Innan hade vi hamnat i matkoma kan man säga.
Det var lika tråkigt varje dag att försöka komma på vad vi skulle ha till middag.
Nu blir det nya rätter och nya smaker.
Än så länge saknar jag inte vitt mjöl eller socker det minsta.
Synd bara att jag står still i vikt.
Viktor bara rasar det kilon om...

Jaja, nog svamlat för idag.
Ska göra mej iordning för att sen åka med Emmy hem till Rosanna.
Tänken var att vi skulle gosa Molly medans Rosanna målade staketet,
men jag tror det är ganska stor risk för regn.
(Ganska bra deal va? =))
Jag ska kolla på Rosannas inspelning av förra veckans Grey's,
så det är bara bra att det regnar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela