Hilda

2011-06-02

Publicerad 2011-06-02 10:04:47 i Allmänt

Idag är det Kristihimmelfärd,
därför kommer det ingen morgontidning.
Men det gjorde ingenting just idag.
Istället fick jag möjlighet att läsa ut min bok.
Flickan under gatan av Roslund & Hellström.
Jag tycker verkligen att hela sveriges befolkning borde läsa den.
För om alla gjorde det, så skulle vi nog kunna börja resan för ett bättre samhälle.
Men det kanske bara är naivt att tro det...



Bjuder på ett utdrag av Gefle Dagblads recension:

"Tro för allt i världen inte att ni har hela bilden klar för er förren ni läst romanen till slut.
Jag trodde det och blev ordentligt överraskad.
Ibland är det inget annat än ett högt och rent nöje att vara recensent."

Förresten, apropå Kristi himmelsfärd...
Är det inte ganska knäppt att vi har en röd dag idag för att någon,
för två tusen år sedan lämnade jorden och fördes upp till himlen?
Jag är inte kristen.
Jag tror på helt andra saker, som ödet.
Men denne man har verkligen gjort ett gigantiskt avtryck.
Hade varit häftigt att träffa honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela