Hilda

2011-06-08

Publicerad 2011-06-08 10:13:18 i Allmänt

Jag brukar inte ha åsikter om hur det prioriteras inom polisen.
Jag litar helt och fullt på att det görs på ett bra sätt.
Men i måndags eftermiddag blev jag lite fundersam.
Vi mötte två rutinkontroller på bara en mil.
Båda två efter 76:an och tro det eller ej,
på samma sida av vägen.



En vild gissning är att runt 90% av bilarna som stannades i den vid Järvsta,
redan hade blivit stoppade i den innan.
Kanske ännu fler eftersom "bomhussvängen" används inte direkt flitigt,
nästan alla fortsätter på 76:an in till Gävle.
Hur nödvändigt känns det?
Tror inte att det var så många som passade på att ta sej en sup efter den första kontrollen.
Men vad vet jag..?

Kommentarer

Postat av: slemmy

Publicerad 2011-06-08 11:04:59

Men vart det inte fartkontroll då? Det skulle vara ganska smart för då gasar man ju på om man redan har sett en kontroll :)

Postat av: Olga

Publicerad 2011-06-08 18:07:57

Precis min tanke, hade de inte fartkontroll också?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela