Hilda

2011-06-09

Publicerad 2011-06-09 20:08:39 i Allmänt

Vilken jobbig dag, och natt förresten.
Vaknar av att Viktor drar och sliter i mej mitt i natten.
"Vad håller du på med?" frågar jag såklart.
Allt jag får tillbaka är en "om-blickar-kunde-döda"-blick.
Inser att han sover och planerar att somna om,
men börjar tänka på alla möjliga slags monster och blir lite harig.
Verkligen inte likt mej, men det var något med den där blicken.



Vaknar sen med världens halsont och en moland huvudvärk.
På jobbet får jag dessutom en mensvärk som inte är utav denna värld.
Och med det ett pms-humör utan dess like.
Jag vill inget annat än att gråta och gråta och gråta.
Men det kan man ju såklart inte göra mitt på jobbet,
så jag biter ihop allt vad jag kan.



Precis när värktabletten börjar verka ringer Viktor och berättar att vi har fått tillbaka på skatten idag.
Blir nästan helt lycklig, kan inte ens minnas sist jag använde mitt betalkort.
Eller, det var nog inte så länge sen, men det känns som det.
På väg hem skiter vi i allt vad GI heter och köper en varsin McFlurry Ballerina Kladdkaka för att fira.
Är lyckligare än någonsin medans jag smaskar i mej den.
En minut efter att den har tagit slut mår jag illa.
Mår fortfarande lite halvkasst.
Var det verkligen värt det?
Ja, det var det. Skulle göra det tusen gånger till.


Nu ska jag dricka upp ölen som jag sitter och njuter av.
(Sket i GI lite till när jag redan hade börjat.)
Sen ska jag krypa ner i soffan med Viktor och en mjuk filt,
och kolla på O.C.-avsnitt tills jag somnar.
Det blir nog en ganska bra pms-dag till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela