Hilda

2011-06-13

Publicerad 2011-06-13 09:57:10 i Allmänt

God morgon!
Inte så god för mej tyvärr.
Hela kroppen värker efter jet-skiåkandet, knäna är blåa,
har ont i halsen, täppt i näsan och en visdomstand är på väg.
Så, nog med självömkan!

Jag har funderat på en sak.
Anledningen till att det ofta kostar pengar att få pappersfakturer är väl att det blir en större kostnad för företaget att skicka ut dom på det viset..?
Jag tror det i alla fall.
Så när våran internetleverantör Net1 höjde fakturaavgiften så beställde jag autogiro istället.
Det väldigt knepiga är att jag fortfarande får hem en pappersfaktura varje gång som är makulerad.
Vart ligger det kloka i det?
Jag slipper fakturaavgiften, men kostnaden för dom är ju fortfarande samma.
Porto och administrativa avgifter för att skicka den makulerade fakturan.
Jäkligt puckat tycker jag.
Dessutom är det numera färgtryck på fakturan vilket det inte var tidigare,
så det blir ju ännu dyrare.
Ska ringa någon gång och fråga hur dom tänker.

Nu ska jag göra mej färdig för att åka till jobbet.
Det dryga med att vara förkyld är att man inte är sjuk nog för att vara hemma från jobbet,
men ändå inte frisk nog för att jobba.
Men jag har en skön jobbvecka.
Jobbar varannan dag, så det ska nog gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela