Hilda

2011-06-21

Publicerad 2011-06-21 12:55:49 i Allmänt

Sitter och har småångest över ett samtal jag behöver ringa.
Inget speciellt alls egentligen, men jag borde låta lite arg och jag är inte så bra på det.
Vattnet på utsidan av vårat hus har gått sönder i vintras,
så förrförra veckan ringde jag en rörmokare.
Han skulle höra av se förra veckan så vi kunde bestämma när han skulle komma,
men han gjorde aldrig det.
Så därför tänkte jag ringa upp honom nu.
Och istället för att vara bestämd och låta lite irriterad kommer jag säga ungefär:
"Förlåt att jag ringer och stör. Du skulle ha ringt mej förra veckan,
men du var nog så upptagen så du inte hann.
Och det förstår jag, du har nog mycket att göra.
Och det är inte så värst viktigt att vårat utevatten fungerar,
så vi kanske kan ta det i slutet av sommaren om du har mindre att göra då.
Eller till hösten kanske..?"

Ja, ni förstår ju själv att vi aldrig kommer ha fungerande vatten igen om jag ska tönta mej så här,
så det går ju inte. Därför har jag lite ångest.
Och därför sitter jag och skriver här istället,
för att skjuta på det lite.
Och därför kom jag precis på att jag måste duscha precis nu,
sen ta en lång lång promenad med Nova.
Och jag skulle behöva åka till återvinningen också.
I Borås... eller så...
Så jag hinner nog inte ringa idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela