Hilda

2011-03-03

Publicerad 2011-03-03 09:47:40 i Allmänt

Ännu en underbar vårdag.
Börjar inte förren tre så jag ska passa på att städa inför lediga helgen och vara ute en stund.
Hittade en artikel i gd idag som jag inte riktigt blir klok på.

http://gd.se/nyheter/inrikes/1.2809841-dna-sprej-ska-stoppa-tjuvarna

Det verkar som att det är en spray som sprutas ut över tjuven när larmbågarna i en butik larmar.
Kan ju bli lite obra om man har en stor entré som flera kan passera samtidigt.
Det är ju till och med så att tjuvar ofta passar på att passera samtidigt med flera andra för att man inte ska hinna uppmärksamma vem det var det pep om.
Stackars dom oskyldiga som får sprayen på sej.
Fast sen blir jag ännu mer fundersam.
Det står i artikeln att dna-sprayen ska sprutas ut på rånare.
Rånare är man när man snor pengar, inte prylar.
Och pengarna är ju inte larmade...

Det finns nog en smart tanke bakom detta men det är svårt att förstå hur det i praktiken ska fungera bra.
Men det är väl bara att vänta och se, eftersom det nu ska introduceras i 300 butiker i Sthlm.

Disken sen tre dagar tillbaka skriker efter mej i köket så det är väl bäst jag går dit.
Hörs kanske igen innan jobbet kallar.

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-03-03 10:59:22

Intelligenta funderingar...

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-03-03 22:25:55

Haha, jag satt och funderade i precis samma banor i morse när jag läste det där. Konstigt värre. Och jag menar, sprytar den så fort larmet går eller bara när personalen larmat att de blivit rånade? För larm kan ju gå då och då utan att man egentligen stulit eller rånat...jaja, det verkar ändå lite...opraktiskt. Trots att tanken är god :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela