Hilda

2011-03-09

Publicerad 2011-03-09 08:59:22 i Allmänt

Idag är det precis en månad kvar till Hongkongresan!
Och usch, vad jag är nervös.
När jag säger det till folk så låter det alltid som att det är lite konsigt.
Är det bara jag som känner så inför sånna grejjer?
Jag är inte nervös över att vara i Hongkong,
det kommer bara vara superroligt och spännande.
Jag är nervös för resan dit.
Har i hela mitt liv trott att jag har bra lokalsinne.
Men när jag för ett och ett halvt år sen började åka själv på kurser i sthlm,
insåg jag att så är inte fallet.
Jag har ju inget lokalsinne överhuvudtaget!
Har varit på runt tio kurser skulle jag tror,
och jag har gått vilse redan på centralstationen alla gånger utom en.
Och den endaste gången råkade jag nog bara ha flyt.
Så det jag är nervös för är att jag inte ska ta mej till Hongkong alls.



Först ska jag ta mej med tåg från Gävle till Arlanda,
det är nog inget problem.
(Med betoning på nog, för man vet aldrig.
Jag sätter mej kanske på fel tåg.)
Sen ska jag hitta till ett flyg på Arlanda för att ta mej till Helsingborg,
det lär ju inte gå som en dans...
Sen ska jag hitta mina resekamrater på en flygplats i Helsingborg,
innan jag kan känna mej trygg.
Men jag hoppas på att jag kan stråla ihop med någon redan på tåget till Arlanda.
Då skulle allt kännas så mycket bättre.
Så i mina dagdrömmar om resan så gör jag det =)

Viktor har åkt till båthamnen för att pimpla för ungefär första gången i vuxen ålder.
Han har sån fiskeabstinens så det är inte klokt.
Jag såg isen i båthamnen igår och avrådde bestämt från att gå ut på den.
Men han lyssnade inte.
Jag hoppas att han har intuition själv och tar det säkra före det osäkra.
Själv ska jag ha en lugn och skön morgon innan det är dax att åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela