Hilda

2011-03-10 Del2

Publicerad 2011-03-10 16:57:45 i Allmänt

Inventeringen gick ovanligt snabbt och smidigt,
så redan vid ett fick vi sluta.
Det var ju egentligen min lediga dag idag,
så då får man sluta så fort det är klart.
Efter åkte vi till Viktors jobb så jag fick se nya butiken.
Ser verkligen jättefint ut!
Roligt för honom.

När vi åkte dit sa Viktor att min bil alltid påminner honom om ett Family Guy-avsnitt.
Peter Griffin köper en sportbil, men under motorhuven finns ingen motor, förutom en ritad på ett papper.
Han tycker det känns så när man trycker på gasen =)
Själv tycker jag den accelererar alldeles lagom fort.

Har varit och hämtat Nova som har bott hos svärfar sen igår.
Hon verkar väldans trött.
Tror hon blir det när hon får umgås med hans två hundar.



När vi åkte hem sa Viktor att han skulle ut och jogga om det var sol hemma,
så då sa jag att jag skulle byta den trasiga lampan på min bil.
Men inte var det någon sol inte!
Riktigt höstväder idag...
Så nu sitter vi och latar oss en stund istället.
Känns lockande att ta en tupplur,
vi har ju trots allt varit uppe sen fem imorse.
Men det är lite sent för det tycker jag.
Skönare att gå och lägga sej tidigare ikväll istället.

Så just nu ska jag kanske sortera viktiga papper...
Man får ju fasligt mycket viktiga papper när man är vuxen har jag märkt.
Alla hamnar i en hög.
När högen börjar bli så hög att den nästan rasar,
göra jag äntligen något åt den.
Efter varje gång jag har gjort något åt den bestämmer jag mej för att ta hand om varje papper på en gång när dom kommer istället, men det händer ju inte.
Högen blir till slut lika hög igen,
och man har några timmars jobb framför sig.
Kanon att vara vuxen ;)


Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-03-12 20:55:23

Vad skönt att det gick undan ändå. Trots att jag inte kunde komma och hjälpa er!

Och det där med pappershögar känner jag igen. Men jag tycker att det alltid blir en liten hög kvar efter att man sorterat, en hög som man måste ha framme på grund av olika anledningar. Sedan byggs den på till en jättehög igen och sådär fortsätter det...Drygt som tusan för jag HATAR att ha massa högar överallt. Jag blir så avundsjuk på alla som kan sortera bort dom HELT sådär, eller sådana som aldrig verkar ha högar hemma. Var har de sina papper? Vissa verkar ju inte ens ha en pärm, ingen man kan se iaf...

Well well :) Hoppas du har en skön helg!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela