Hilda

2011-03-29

Publicerad 2011-03-29 10:07:27 i Allmänt

Igår hade jag verkligen ingen bra dag.
Den började bra.
Var på riktigt bra humör och allt kändes roligt.
Men sen ställde jag till det.
Har en väldigt dålig ovana att vilja hinna så mycket mer än jag någonsin kan hinna.
Inte ens om jag hade åtta armar.
Sista timmarna på jobbet sprang jag omkring som en duracellkanin.
Hade en lång lista i huvudet med saker jag planerade att hinna med innan stängning,
men hur jag än stressade hann jag typ ingenting.
När det var dax att gå hem mindes jag inte hur man larmade på.
Har gjort det hundra gånger, men det var som att jag aldrig hade sett larmdosan förut.
Något jag verkligen måste ta som en allvarlig varningssignal.
Jag kan inte fortsätta så här.

Idag är jag ledig och fast min enda plan för dagen är att göra absolut ingenting kan jag inte skaka av mej stressen i magen.
Det känns nästan som ju mer jag intalar mej själv att inte göra något,
ju mer stressad blir jag.
Riktigt, riktigt jobbigt.

Jaja, nog om det.
Elva dagar kvar till Hongkong.
Det ska bli så jäklans roligt.
Var fruktansvärt nervös förut,
men alla dom känslorna är som bortblåsta.
Kan knappt bärga mej, vill åka idag!
Vet inte hur jag ska lyckas med packningen.
Måste packa så lätt det bara går så jag kan handla massor utan risk för övervikt på hemresan.
Hur lätt är det egentligen?
Handbagaget får väga åtta kilo och jag har kommit på att det bästa är att ha en ryggsäck.
Orkar inte bära åtta kilo på ena axeln.
Ska kanske lugnt och sansat börja planera inför resan idag.
Dagarna går ju så fasligt fort.
Men just nu ska jag återgå till att inte göra något alls.
Hörs nog senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela