Hilda

2011-05-01

Publicerad 2011-05-01 10:09:52 i Allmänt

Då var det första maj!
Och maj är väl en sommarmånad.. nästan =)
Viktor säger att man inte får luras på första maj,
men vart kommer isf ramsan ifrån?
"Maj, maj, måne, jag kan lura dej till Skåne"
Någon som vet? Är väldigt nyfiken.
Vi hade ett riktigt trevligt valborgsfirande igår, jag och Viktor.
Synd bara att han var så trött efter all whiskey kvällen innan.
Vi grillade wild garlic-marinerad fläskfilé och vitlöksklyftor inlindade i bacon.


Till det hade vi hemmagjord potatisgratäng.
Tyvärr hade vi glömt sallad så påskliljorna och Bacardi Breezerna fick stå för färgen vid bordet =)


Det syns tydligt på Viktors armar att grillsäsongen har börjat.
Än så länge är det bara delar av håret som är krulligt eller bortbrunnet,
men värre blir det.
Han har aldrig något armhår under somrarna =)


Vi hann precis till hamnen i tid till fyrverkerierna.
Jag älskar fyrverkeri, särskilt dom ofärgade.
Alltså dom som är typ vita, som på bilden.
Om jag någon gång ska ha ett eget fyrverkeri ska det nog bara vara sånna.
Fast kanske någon accentfärg, typ rosa.


Hela vägen ut till brasan på piren var kantade av marshaller.
Jättefint. Blir så glad när någon har ansträngt sej så.




Vid brasan stog det en liten totte med brandförsvaretuniform.
Som tur var hade han två kompanjoner för det var ganska mycket jobb för att se till så elden inte spred sej.
Det blåste ju så in i bomben.




När vi kom gåendes hem så smög vi fram till huset för att spana på hur Nova beter sej när vi inte är hemma.
Hon betedde sej inte alls. Låg och sov i fotöljen, precis som när vi gick.
Skönt att se.
Jag tjuvknäppte ett kort på henne.
Kände mej som en riktig paparazzi.


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på.
Halva jag vill hitta på något och andra halvan vill bara vara hemma och lata hela dagen lång.
Än så länge är ju klockan bara tio så vi har ju ett tag på oss att bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela