Hilda

2011-05-10

Publicerad 2011-05-10 07:05:49 i Allmänt

Som vanligt startade jag dagen med att läsa gd.
Har precis läst klart artikeln om Wikileaks nya avslöjande.
Flickor mellan 5 och 12 år säljs som sexslavar till rika män i Saudiarabien.
Det är så fruktansvärt fruktansvärt.
En viss mening i artikeln är också fruktanvärd.
"När flickorna blir könsmogna kastas de ut i prostitution."
Könsmogna!!!???
Hur i helvete kan man använda det ordet om små flickor?
Och visst, det är väl så dom rika männen ser på det.
Men det står då ingenstans att det är dom som har yttrat dessa ord.
Könsmogen säger man om djur,
och det känns som att man har satt den stämpeln även på flickorna.
Könsmogen skulle alltså innebära att man hamnar i puberteten.
Jag har då aldrig hört talas om någon som kallar det för att bli könsmogen.

Förutom denna idiotiska mening är jag på riktigt bra humör.
Det är sommar för tillfället, jag har ett sju till fem jobb denna vecka, jag får lön på fredag.
Ja, allt är finemangfint!
Ska bege mej mot jobbet nu.
Puss och hej, leverpastej!

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-05-10 09:29:03

Du har rätt Hilda! Jag läste också men reagerade inte på det förrän jag läste ditt inlägg.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela