Hilda

2011-05-14

Publicerad 2011-05-14 10:12:39 i Allmänt

Ledig helg efter åtta dagars jobbande.
Borde göra något vettigt, men orken försvann.
Letar febrilt efter en brun hissgardin.
Hur svårt ska det behöva vara lixom??
Det är verkligen roligt att inreda sitt hem,
men måste allt vara så jävla Shabby Chic..?
Jag är så trött på det så jag knappt orkar läsa ordet en gång till.
Kan man inte bara ha sin egen stil?
Vart man än kollar så är allt vitt, romantiskt och lantligt.
Jag vill inte ha det så!!!
Räcker med att 98% av befolkningen har det så.
Vi har inte direkt någon stil, vi har ett hem.
Men jag har ju såklart en bild av hur jag vill ha det.
Det är mycket brunt och grönt, Viktors favoritfärger.
Och jag trivs i det. Känns mjukt och mysigt.
Men det finns knappt några "detaljer" att köpa i dom färgerna.
Kanske på hösten visserligen, men jag vill ha det nu.
Så alternativet är att köpa andra färger för att sen fixa till dom själv.
Och när man har tummen mitt i handen kan även det lättaste vara trixigt.
Fast jag kanske inte har tummen mitt i handen,
jag har kanske bara aldrig provat.
Men sy en hissgardin..? Nja...
För tillfället har jag ingen lust att prova i alla fall,
men om jag åtminstonde orkar släpa mej till köket för att fixa lite frukost,
så kanske jag känner mej lite piggare sen.
Inte min dag idag, som ni kanske hör.
Skitväder, Viktor jobbar så jag känner mej ensam, stökigt, tvättkorgar som svämmat över...
Bläääääää!!!
Men vad gör väl det om hundra år?







Förlåt till er jag har lånat bilderna av.
Ni har det jättefin hemma, men jag vill inte ha det så!!!!!!!
Ska försöka mej på ett muntrare inlägg underdagen...
Hej så länge.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-05-14 10:46:03

Hejsan gumman =) Jag letade efter en hissgardin hur länge som helst, tillslut beställde jag från Jotex sy service. Där får du välja tyg själv i katalogen/internet sen syr dom som du vill =) Vi betalade ca 600:- för vår i linne tyg =) Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela