Hilda

2011-05-20

Publicerad 2011-05-20 18:59:51 i Allmänt

Igår hade vi after work, precis lika trevligt som alltid =)
Jag drack två öl och två glas vin och har varit helt död hela dagen idag.
Huvudet har nästan sprängts och jag har sovit mest hela dagen.
Hur i hela friden kan man bli så bakis när man bara har druckit fyra dricker?
Tänk vad mycket jag hade velat gjort idag.
Har varit världens högsommarväder och jag har legat inne hela dagen,
inte gjort en enda vettig sak.
Det är inte värt det!
Dessutom tycker jag inte ens om att vara onykter.
Just när jag är det tycker jag om det,
men inte dagen efter.
I nyktert tillstånd har jag en tendens att prata utan att tänka,
så ni kan ju tänka er hur mycket jag säger utan att tänka mej för på fyllan.
Inte så att jag säger dumma saker och är elak,
men jag säger meningslösa saker som jag sen kan ha ångest över i flera dagar.
Jag tror faktiskt att jag kan ha lika kul utan alkohol,
men det blir ofta att andra blir besvikna om man "bangar".
Det är lixom inte lika kul att vara full om någon är nykter.
Imorgon ska vi på fest och jag tänker dricka någon öl eller så,
men väldigt måttligt och varvat med massor av vatten.
Så får vi se hur jag känner mej på söndag.
Känner jag mej lika som idag så blir det nog dåligt med alkohol drucket för min del i sommar.
Dessutom vågar jag inte köra på hela dagen efter jag har druckit,
och det ställer också till det en massa.
Jaja, sluttjatat för denna gång.

Var ute och gick med Nova för ett tag sen och vad händer?
Vi hittar en hemlös fågelunge, och man blir ju som man umgås..
Jag var tvungen att ta hem den för det skulle Viktor ha gjort.
Ångrade mej så fort jag kommer innanför dörren hemma.
Vad sjutton skulle jag göra med den nu?
Jag la en handduk i en korg som fick bli dens hem,
och så fick den vatten och pyttesmå bitar blött bröd.



Det verkade göra susen för han blev pigg som tusan.
(Jag vet inte vad det var för kön, men jag bestämde mej för att det var en han.)
Han hoppade hela tiden ur sin korg och hoppade fram till fönstret och kikade ut med längtansfulla ögon.
Så jag bar ut honom och då vart han lugn.
Sen gjorde vi samma sak igen, och igen, och igen.



Insåg att jag inte skulle lyckas med det här så jag var tvungen att släppa ut honom.
Han fick gå sitt eget öde till mötes, jag gjorde så gott jag kunde.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela