Hilda

13 november

Publicerad 2011-11-13 22:58:01 i Allmänt

Nu har dessa fyra lediga dagar passerat och jag har knappt hunnit märkt det.
Tiden har gått fasligt fort,
men jag har gjort både nödvändiga och väldans trevliga saker.
Hoppas verkligen att jag kommer känna mej utvilad imorgon, men det återstår att se.
Har tyvärr en ganska tuff arbetsvecka framför mej.
Tur att jag tycker det är så kul på jobbet.

Nu tänkte jag bara säga god natt egentligen.
Och så ska jag såklart påminna om resultatet i en nyligen avslutad forskningsstudie.
Om du planerar att köra ihjäl någon så se till att vara alkoholpåverkad.
Och skulle det oturligt nog sluta med att personen i fråga inte dör utan bara blir skadad, då är det bäst att du åker fast för grov rattfylla dessutom.
Inte bara rattfylla av normalgraden.
Om du vill ha så lågt straff som möjligt alltså.
Rattfylla ses nämligen som en förmildrande omständighet.
För detta tackar vi det svenska rättssystemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela