Hilda

Dubbelmoral?

Publicerad 2011-11-27 12:45:31 i Allmänt

Nu har jag en åsikt igen.
Vill börja med att säga att jag absolut inte har något för Sverigedemorkaterna,
inte nu, inte någonsin.
Men..
Om vi inte bjuder deras partiledare på nobelfesten,
fast alla andra ledare blir bjudna.
Och om ingen vill stå bredvid partiet i debattprogram,
för att inte blandas ihop med deras politik.
Gör vi inte då precis som vi inte borde?
Av flera orsaker.
Man ska behandla alla lika oavsett politisk eller religös tro,
eller är det inte det alla andra partier tycker?
Då ska vi väl inte särbehandla detta partiet,
pga att dom tycker annorlunda..?
Vi måste väl också ge dom en chans att föra fram sin politik,
för att få ett öppet samhälle där man är beredd att diskutera?
Detta känns ganska mycket som mobbning,
och det vill vi väl slippa i våra samhälle?
Eller har jag missförstått allt?



Det gör också att SD får otroligt mycket gratis "reklam",
och får synas i media mycket mer än nödvändigt.
Och förlåt för att jag också ger SD uppmärksamhet,
men jag kände mej tvungen.
Vilket jag inte hade känt mej om dessa saker inte hade skett.

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-11-27 22:21:35

Jag håller med dig i allt du säger. Vad jag ser hos de partier som drar sig undan SD är bara feghet. "Vill inte förknippas med..." betyder väl att dom gärna "förknippas med" med sina värsta motståndare. Låter falskt i mina öron. Dom ska ta diskussionen med SD i stället, för din och min och alla andras skull.

Du är klok du Hilda.

Postat av: Emmy

Publicerad 2011-11-28 11:34:55

Jag håller också med! Genom att göra så bevisar ju dom andra partierna för SD att det är okej att frysa ute folk och behandla olika? Fast det är just för den saken som dom andra partierna inte gillar SD? Dubbelmoral? Det måste ju finnas mognare sätt att visa SD att man inte alls tycker som dom?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela