Hilda

Reflexväst

Publicerad 2011-11-26 08:20:16 i Allmänt

Idag är det ett repotage i tidningen som handlar om vikten att bära reflexväst när det är mörkt.
Flera som är med använder den, men verkar tycka att det är "skämmigt".
Vill inte riktigt att andra ska veta och vill inte ha den mitt i stan till exempel.
Men hallå!!!
Väx upp och sluta bry dej vad andra tycker.
Om det ens är det ni bryr er om,
för jag tror faktiskt att ingen alls bryr sej om att du har reflexväst.
Och om det är så att folk tycker man är töntig,
så känns det egentligen som att vi har större problem.
Återigen en jämförelse med Skutskär.
Där bär minst 90% av alla som är ute och går reflexväst.
Och jag tror många känner som mej och Viktor när man ser det.
Är tacksam för det, helt enkelt.
Så från och med nu tycker jag alla som behöver börjar använda reflexväst.
Och gör det med stolthet!

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-11-26 17:21:48

Håller med!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela