Hilda

2011-09-05

Publicerad 2011-09-05 08:01:00 i Allmänt

Igår var jag och pappa ute och plockade svamp.
Höstkantareller och trumpetsvamp blev det.
Tror pappa hittade någon gul också.
Men fy bubblan vad tråkigt det är att rensa svamp.
Kändes helt okej medans pappa var kvar.
Då gjorde han mesta jobbet och höll sällskap =)
Men när jag skulle rensa resten själv senare,
då höll jag nästan på att dö av tristess.
Note to self:
Plocka inte svamp nästa år.
Du kommer ångra dej!!!

Dom gula kantarellerna från i lördags blev sås som vi åt till köttfärsbiffar och potatis igår.
Svamparna från igår har jag lagt på torkning.



Nova var med i skogen igår och då kom jag ihåg att hon tycker om blåbär.
Det ser så roligt ut när hon går och plockar.
Fast jag vet inte om man kallar det plockar när man använder munnen.
Hon går och äter i alla fall.
Men det är inte så lätt för henne.
Hon får kanske tag på ett blåbär var tjugonde försök.
Är inte det lite konstigt för en hund?
Annars passar hon mest på att ligga ner så fort man stannar tillräckligt länge på ett ställe.



Nu bär det av till jobbet!

Kommentarer

Postat av: emmy

Publicerad 2011-09-05 09:55:57

Nästa gång vill jag följa :) för du sa ju bara att du inte skulle plocka nästa år, det här året är ju inte slut än :)

Postat av: Papput

Publicerad 2011-09-06 22:46:03

Vi plockar väl igen! Och då kan du Emmy följa med och så gör vi Hilda sällskap hela rensningen så blir hon glad! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela