Hilda

2012

Publicerad 2012-01-01 12:44:55 i Allmänt

Första dagen på ett nytt år.
Det året som med största sannolikhet kommer bli mitt och Viktors mest händelserika år någonsin.



Det är riktigt häftigt att tänka på.
Om fyra månader och sju dagar har Knytet sitt planerade ankomstdatum.
(Eller som det stog i papperena jag skickade till Försäkringskassan, nedkomstdatum.
Hahaha, då lät det verkligen som att det är storken vi väntar på.)

En liten snabb graviditetsuppdatering.
Mest för kusin Lenas skull,
för jag vet att hon är nyfiken =)
Nu känner jag sparkar väldigt tydligt, varje dag.
Varje gång jag kör bil och varje gång jag sitter i soffan.
Även ibland annars också har det varit på slutet,
när det har blivit tydligare.
Viktor är än så länge den enda utom jag som har känt det,
och han tyckte det var riktigt häftigt.
Jag har järnbrist och foglossning,
men det hör väl till.
Jag tycker ändå jag mår riktigt bra.
Jag hatar att inte få plats i några kläder,
och jag tycker inte alls det är kul att prova mammakläder.
Mår bäst när jag, som just nu,
kan mysa ner mej i soffan med mjukisbyxor och munktröja.
Jag har fått veta att jag har en ovanlig blodgrupp, A-.
Bara 6% av världens befolkning har den.
Så det kan komplicera saker och ting lite grann.
Antagligen inte denna gång som tur är, men vid nästa graviditet.
Som tur är så lever jag nu, på 2000-talet,
så med hjälp av vetenskap så tror jag allt kommer gå finemang.
Ja, det var väl allt om det för tillfället.

Just nu har jag dokumenterat hur trötta denna familj är så här på nyårsdagen.









Jag är lite, lite piggare, men jag bjuder inte på någon bild på de =)

God fortsättning, och hoppas detta blir det bästa året nånsin!!


Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-01-01 22:11:33

Tack Hilda!! Det är ALLTID roligt/härligt att läsa bloggen, och idag (nu) skrattade jag högt åt "nyfikna kusin Lena" :-) Jag känner en STOR lycka i att vänta på lilla kusin-bebben, och ser fram emot nedkomsten ! Det där m järnet och foglossningen känner jag igen - hoppas att du inte får alltför stora problem med dessa krämpor.... Stor KRAM fr Kusin Lena m familj <3

Postat av: Papput

Publicerad 2012-01-02 00:01:28

Vi är flera som ser fram emot ert 2012 :) Och vårt.

(Går det inte att byta textfärg på kommentarerna till vitt eller ljusgrått? Dom är jättesvårlästa nu...



Puss!

Postat av: Frida Berglund

Publicerad 2012-01-03 00:28:10

Hej Hilda!

Jag fick höra av Frida att du är gravid! Massor av GRATTIS. Visst är det underbart! :D Ni kommer ha ett så härligt och händelserikt år framför er.

Min lilla kille är nu 4.5 månader och är helt underbar. Smälter mitt hjärta gång på gång. Är helt säker på att du snart kommer känna samma sak.



Ville egentligen bara säga grattis och gott nytt år.

Vilken resa vi är ute på. :)

Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela