Hilda

Förkortningar

Publicerad 2012-03-23 09:12:27 i Allmänt

Man måste bli lite av en expert på förkortningar om man ska kunna förstå annonser om bilar till salu.
ABS, AC och CD är väl inte så konstiga.
Men sen finns det mv, 5-d, mvg, elsp, elh, aluf, dubbd, nybes, äg osv.
Klart jag kan lista ut vad allt betyder,
men om man läser annonsen högt kan man låtsas att man kan ett annat språk =)

Morgonen har börjar kanonfint.
På väg till brevlådan träffade jag en spol och slambil eller vad det var.
Mannen som jobbade varnade för att avloppet kunde bete sej lite konstigt under tiden han höll på.
Det kunde bubbla och låta och ha sej.
Han tänkte på hunden, utifall hon skulle bli orolig.
Hur omtänksamt var inte det?
Men jag berättade att hon är så gott som döv,
och att hon inte kommer märka något.
Men jag tyckte det var väldigt skönt att veta,
för jag bli så orolig av sånt.
Han sa dessutom att han skulle göra allt han kunde för att vi inte skulle märka av det.
Snacka om service!!

Kan passa på att tacka signaturen N för tipset om aluminumfolien.
Om han inte slutar ska jag absolut prova det.
Nu lär jag gå och göra något.
Har så sjukt ont i ryggen,
så jag kan inte sitta still.
Och det är inte foglossningen,
det är "vanligt" ryggont som har hållit i sej sen igår natt.
Sitter mest mellan skulderbladen och smärtan gör att jag får svårt att andas och mår illa.
Stackars mej va?
Sorry att jag gnäller, det kommer av bara farten.
Skönt i alla fall att det inte känns så illa så länge jag står.
Ha en underbar helg förresten.
Hade lixom glömt att det är fredag idag!
Ska kanske ta min sista hundring och köpa något lyxigt alkoholfritt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela