Hilda

Pappa, ska vi inte köpa glass?

Publicerad 2010-05-21 22:16:54 i Allmänt

Har inte hunnit skriva så mycket.
Jobbar stängningar och då blir det som idag.
Åker förbi affären på väg hem och handlar middag.
Viktor lagar när vi kommer hem, medans jag städar eller nått.
Äter och smälter maten en kvart eller så framför tv:n, dom vi btw äter framför också.
Kan vara mysigt ibland, men inte varje dag.
Blir slut på det när vi får barn, då ska vi ha ordentliga middagar vid ett bord!
Sen plockar jag undan, vilket alltid är min uppgift för att Viktor lagar.
Men det är ju lite konstigt för jag gör alltid andra tråksaker medans han lagar..
Jaja... Sen sätter jag mej vid datorn och där är vi nu.
Tio över tio.
Och går då internetet sakta orkar jag inte sitta kvar så då gör jag något annat istället.

Men en sak tänkte jag hinna berätta.
När vi var på affären idag så kom det fram en liten kille, runt 8 år, och ställde sej vid våran vagn.
Jag hejade och han hejade och fortsatte gå med oss.
När vi kommer fram till kassan så drar han i Viktors tröja och säger:
'Pappa, ska vi inte köpa glass?'
'Jag är inte din pappa', säger Viktor och då kollar lillkillen upp,
ler och går till mannen som antagligen var hans pappa.
Viktor och pappan hade båda svart keps, svart T-shirt och mörkblå jeans,
så det var nog inte helt lätt att se skillnad på dom om man inte kollade så noga.
Det roligaste var ju det faktum att jag hejade på honom redan från början.
Vem trodde han att jag var?
Någon som hans pappa hade raggat upp i affären?
Hihi =))

Kommentarer

Postat av: Paulina

Publicerad 2010-05-23 08:45:55

Hej sweet!!

Klart att jag kommer över till dig snart å delar en kanna te. Tack för att du tänker på mig och införskaffar hahha

Stora å blöta pussar på din kind...

(syns ikväll)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela