Hilda

2013-01-05

Publicerad 2013-01-05 19:37:49 i Skriverier

Jag är bekymrad över en sak.
På "våran" väg finns det tre hjulspår på vintern.
Det blir så för att vägen är så smal.
Eller så och så smal, ganska smal är den i alla fall.
Och ibland ännu smalare på vintern.
Det som bekymrar mej är att de allra flesta bilar man möter inte släpper det där mittersta spåret.
Det är alltså en betydande del svenska vuxna människor som inte kan räkna längre än till två.
"Nu ska vi se... Ett, två.. hmm... de borde betyda att dessa två hjulspår är "mina"."
Eller förresten, nu kom jag på!
Dom tänker nog att min bil bara har två däck, på samma sida.
Då behöver ju jag bara de yttersta hjulspåret,
och personen i fråga kan tryggt ligga kvar i de andra två.
Så är det såklart!
 
Förresten! Tack pappa för välkomnandet =D

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2013-01-06 00:24:08

Nothing but the truth! (Hur stavs det?)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela