Hilda

Finns påskharen?

Publicerad 2015-04-08 21:05:54 i

En tradition jag har varit fast besluten att införa sen vi fick barn är äggjakt ute i trädgården under påsken. I år bestämde jag mej för att avsändaren skulle vara påskharen, för det är det man säger till barnen har jag lärt mej
Dessvärre har det varit lite mycket på sista tiden så vid lunch på långfredagen satt jag inlåst på toaletten, för att lyckas undgå Mios nyfikna frågor, och skrev lappar till äggjakten. För det visade sej att påskharen tydligen inte sysslar med sånt... 
Med någon vag bortförklaring sprang jag sen i ilfart runt på gården och gömde lapparna medans Viktor klädde på Mio. 
(Påminn mej nästa år att jag ska påbörja förberedelserna något tidigare.) 
I vilket fall så blev jakten en succé och en mycket nöjd kille hittade ett ägg fullt med skatter!


En sak som låg i hans ägg var en sån magisk handduk. Den ser ut som ett ägg, inte större än ett vanligt ägg, och när man spolar vatten på det blir det en handduk. Hysteriskt spännande för en treåring. Denna handduk hänger nu på hans krok i badrummet. 


Idag stod han och torkade händer när han utbrister: 
"Jag tycker om den här fina handduken som jag fick av pappa!" 
Snabbt som attan svarar jag att han inte alls fick den av pappa utan att det var jag som köpt den. Innan jag hann inse mitt misstag fortsätter han med: 
"Jaha... Men den låg ju i ägget jag fick av påskharen..."



Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-04-09 23:11:30

Nu - finns Påskharen och det gläder mig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela