Hilda

Härliga dagar

Publicerad 2009-08-10 10:39:04 i Allmänt

Man kunde inte ha önskat sej bättre väder så här sista semesterdagarna.
Har verkligen varit hur fint som helst.
Och blir det sämre imorgon som väderkunnarna har utlovat så gör det verkligen ingenting.

Igår kom mamma och pappa hit och vi tog en promenad runt på området.
Gick till caféet Blåsut, som visserligen inte hade öppet.
Men det gjorde inget, var så mysigt där i alla fall.
Åt melon ute på piren i båthamnen och bara hade trevligt.
Melon som pappa fick skära med sin fiskkniv för vi hade ingen annan =)
Precis sånna saker man ska göra en riktig sommardag.

Jag fick känna mej liten igen när mamma rensade kycklingklubborna åt mej =)
Har lite svårt att äta saker som ser ut som ett djur.. ska helst vara filé.

Efter flera vakna nätter med Nova så somnade jag klockan sju igår kväll och vaknade nio idag.
Var verkligen välbehövt. Fast jag har varit ut med henne flera gånger inatt.
Men det gjorde lixom inget när man sov så länge, så jag känner mej utvilad.
Nu har jag inte varit ut med henne sen tjugo i sex imorse.
Borde betyda att hon är på bättringsvägen.

Idag ska jag klippa gräsmattan, städa bilen, måla klart ytterdörren och få besök av Emmy. Trevligt!
Måste försöka hinna åka och handla så det finns någonting ätbart när Viktor kommer hem imorgon.
Nu är det rätt barskrapat här hemma. Finns inge bröd eller ost eller mjölk... eller mat överhuvudtaget.

Drygt att skriva när Gizmo ligger ivägen. Går ut i solen istället.



Dålig bild, men ni ser vad jag menar =)
Den konstiga gropen i pälsen på honom är där jag har min arm för att nå tangentbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela