Hilda

För bra för att vara sant

Publicerad 2009-12-01 20:22:40 i Allmänt

Fem dagar har jag varit lycklig ägare till min fina bil.
Och vad händer?
En varningslampa börjar lysa. EPC står det.
I instruktionsboken står följande:
Ett systemfel föreligger i den elektroniska motoreffektstyrningen.
Ett i motorstyrdonet lagrat program möjliggör en begränsad körning.
Ta hjälp av en Skoda-verkstad.

Så var det med det.
Skönt att jag har tre månaders trafiksäkerhetsgaranti.
För jag antar att detta fel går under den garantin,
eller jag hoppas det i alla fall.
Skönt också att ordet snarast inte står i instruktionsboken.
För är det något jag hatar så är det ordet snarast i ett varningslampasammanhang.
Men tråkigt i alla fall. Hade hoppats att den skulle hålla lite längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela