Hilda

Isfolket

Publicerad 2009-12-27 11:49:01 i Allmänt

En serie med 48 böcker från 80-nånting.
Skrivna av Margit Sandemo.
Dom är verkligen hur bra som helst.
Håller på att läsa dom för andra gången.
Förra gången jag läste serien så brann dom tio sista böckerna upp,
så det blev ett ovälkommet avbrott mitt i tills jag hade fått tag på tio nya.
(Som jag btw fick av Emmy i julklapp, tack =))

Hann alltid läsa massor med kapitel när jag satt på bussen på dagarna.
Men med körkortet upphörde mina bussturer så nu går det segt framåt.
I alla fall, det jag skulle komma fram till.

Ni vet när man ser någonting i ögonvrån och kollar dit, men då är det inget där?
Det är väl alla med om ibland antar jag.
Jag är med om det ofta.
I dessa böcker får man förklaringen.
Det är det Grå folket. Alla som har fastnat i ett mellanting mellan livet och döden.
Som av någon anledning inte kommer vidare.
Kanske har dom inte fått en ordentlig grav för att kroppen aldrig hittades.
Visst är det spännande?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-28 23:10:57

blogga mera mera mera

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-01-09 00:08:03

Haha, jag läser också Isfolket nu, fast för mig är det första svängen...och jag började på grund av bokbrist men fastnade snabbt i denna tonårssuktande kärleks och mystikserie. Hehe.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela