Hilda

Vardagsirritation

Publicerad 2009-11-14 11:05:09 i Allmänt

Jag burkar inte bli irriterad över småssaker.
Jag anser att man förkortar livet ett aning för varje gång man blir det.
Men idag blev jag det.

Skulle gå med Nova och hämta morgontidningen.
Hade knappt hunnit ut från gården när hon sätter sej och bajsar.
Jag plockar upp det, men för att slippa bära med mej bajspåsen till brevlådan så lägger jag den i hörnet av våran gård. När jag är påväg tillbaka kommer grannen ut. Jag hejjar som vanligt och det första hon säger är:
Vi har ingen sophämtning nu, så du får slänga påsen.
What???
Självklart, svarar jag. Jag lät den ligga för att slippa bära den till brevlådan.
Sen frågar hon om hunden är snäll.
Ja, säger jag.
Då kontrar hon med:
Det säger alla.
Nästa gång tänker jag svara nej på den frågan.
Kan vara roligt att se hur folk reagerar.
Förresten tror jag det är väldigt ovanligt att folk som plockar upp efter sin hund låter påsen ligga.
Finns lixom ingen vits. Just nu känner jag bara sköt dej själv och skit i andra.
Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-11-16 13:03:31

Bajspolisen finns överallt Hilda, dom ska man passa sig för. Arga rackare!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela