Hilda

Vilohelg

Publicerad 2009-11-15 14:02:28 i Allmänt

Denna helg har varit riktigt uppvilande.
Film i fregdaskväll. Låt den rätte komma in.
En svenska skräckis från 2008. Hur konstig som helst, men rätt bra.
En salig blandning av vardagsproblem och vampyrer.

Igår var vi och kollade på lite bilar. Ett till körkort i familjen kräver ju en till bil.
Våran plan är att skaffa en liten bil som är billig i drift och en stor bil som är billig att köpa.
Men det var väldigt dåligt med små bilar på dom ställena vi hann titta på.
Av någon konstig anledning så verkar bilköp vara något man ska göra på vardagarna,
hur man nu ska hinna med det.
Nästan alla bilhandlare stängde två.
Och dom stora bilarna vi hittade var riktiga dyrgripar.
Viktor fastnade för en 370-tusenkronors bil och det var inte riktigt det vi hade tänkt oss.
En lunch på Dinners kostade vi på oss, men det var så inte värt det.
192 kronor för två normalportioner och två miniglas med läsk.

På eftermiddagen kom mamma och pappa förbi på kaffe.
För ovanlighetens skull hade jag nått att bjuda på.
Hemmagjord fruktsallad med vaniljglass. Riktigt gott.

Och på kvällkvisten kom Emmy, Martin och Elin på kaffe.
Blev mycket kaffe drucket igår. Hjälp med det nystartade pusslet fick jag också.
Pusslet som jag nu bara har himlen kvar på så det lär nog inte bli något mer byggt.
Det borde vara förbjudet att ha himmel på pussel. Bara blått, blått och blått.

Nu lär jag gå och tvätta håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela