Hilda

Ibland blir allt bara fel

Publicerad 2009-10-31 09:58:33 i Allmänt

Man kan ju ha en dag där allt bara inte går som det borde.
Jag har nu haft två sånna dagar efter varandra.
I torsdags tappade jag bort en kunds kvitto.
Och inte bara vilket kvitto som helst, utan hennes garantibevis.
Löste det genom att skriva ut ett nytt, så det var ingen katastrof.
Men lite pinsamt att berätta för kunden att jag hade tappat bort det.
Det nya ser inte alls ut som det gamla, så jag kunde ju inte låtsas som ingenting.

Sen tappade jag bort mitt kassakort.
Det man måste ha för att kunna logga in i kassan på rätt sätt.
Och jag tror inte det är så värst billigt att beställa ett nytt.

Sen igår råkade jag förstöra en larmborttagare. Stog och hängde lite på kassadisken medans jag pratade med pappa. Hade visst armbågen på tre små knappar som fanns på apparaten, som jag inte visste om. Helt plötsligt börjar det pipa och en röd lampa, som inte ska lysa, lyste. Dom tre knapparna är märkta med 1, 2 och 3. Provade trycka olika kombinationer och det enda som hände var att jag lärde mej detta. Vilken man en tröck på, eller höll ner, så pep det. Förutom om man höll nere tvåan och trean samtidigt, då tjöt det istället. Längre än så kom jag inte.
Lyckades dra ur elen till apparaten och då slocknade såklart lampan. Men när man satt i elen igen så började den röda lampan att lysa igen. Och inte går det att ta bort larm med den heller. Den blev helt plötsligt värdelös. Och ibland piper den lite av sej själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela