Hilda

Vilken lyckad kväll!

Publicerad 2009-10-06 11:05:59 i Allmänt

Lördagskvällen blev en riktig höjdarkväll.
Vi höll till hos Kerstin där vi blev bjudna på tilltugg, förrätt, varmrätt, efterrätt och vin i mängder =)
Varmrätten bestod av kycklingfilé som hade tillagats i ugn med en sås av grädde, creme fraiche och Knorr's pulverlöksoppa. Jag tänkte prova göra det idag, så önska mej lycka till.
Kerstin hade tilllagat allt själv (utom alkoholen förstås).
Tack så jättemycket för allt gott.

Kerstin sa dessutom mycket skoj under kvällen.
Jag hade varit på toa och lyckades knappt hitta spolknappen.
Den satt lixom på sidan av väggen bakom toaletten.
När jag sen säger det till Kerstin, att den var lite svår att hitta så svara hon:
"Vadå? Var den inte där? Vart var den då?"
Hon fick det att låta som att spolknappen brukar vara någon annanstans ibland.
Det är inte många som har en spolknapp som inte alltid är där den borde vara =)

Senare under kvällen så utbrister hon:
"Åhh, alltid när vi har fest här hemma så slutar det med att jag blir lite religiös.
Alltså inte på djupet utan bara lite ytligt."
Absolut världens härligaste Kerstin =)

Senare blev det utgång för fem av oss.
Jag brukar alltid ha så fruktansvärt tråkigt när jag går ut.
Antar att det har att göra med att jag inte står ut i stora folksamlingar.
Och verkligen inte när alla dessutom är berusade eller ännu värre, askalas.
Det knuffas och gruffas, folk är kaxiga och otrevliga.
Men i lördags hade jag jättekul.
Kan ha att göra med att vi gick till nya stället Cava, där det var näst intill folktomt.
Sånna ställen trivs jag på.

Vi dansade hela kvällen på ett snudd på tomt dansgolv.
Hela kvällen var i och för sej inte så hel, vi kom ju inte dit förren kanske kvart i ett.
Men det var lagom. Jag drack bara vatten efter tolv, vilket är en väldigt bra vana jag har.
Kan inte påstå att jag var pigg dagen efter, men jag var i alla fall inte bakis.

Jag brukar vara så dålig på att knäppa kort när jag är på tillställningar,
så jag gav kameran till Daniel som fick ta ansvar över det.
Tack så mycket. Här kommer ett urval.




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela