Hilda

Torsdag

Publicerad 2010-07-29 09:18:56 i Allmänt

Sitter och väntar på att åka till jobbet.
Börjar tolv idag igen, som alla andra dagar.
Det är en riktigt skittid att börja.
Man orkar inte riktigt göra något innan,
så man väntar bara.
Och dessutom så är jag expert på att komma försent när jag börjar tolv bara för att jag tycker att jag har all tid i världen, så helt plötsligt är klockan kvart över elva och jag märker att jag fortfarande är hemma.

Igår var det snudd på kaos på jobbet när vi skulle stänga.
Kunderna vägrade gå ut.
Kom därifrån ungefär en halvtimme senare än vanligt.
Jag kan aldrig minnas att det har hänt förut, inte ens i julruschen.
Jag accepterar det mesta på jobbet, men just det där,
när folk inte går ut fast vi har stängt, gör mej så fruktansvärt arg.
Är det inte meningen att vi som jobbar i butik ska ha något eget liv?
Vi ska bara finnas där för dom, precis när dom vill handla.
Om vi har stängt eller inte verkar inte ha någon betydelse.

Idag väntas massor med regn.
30-40 millimeter, hur mycket det nu är.
Mycket i alla fall.
Just nu känns det riktigt höstligt ute.
Man vill lixom sätta på sej vinterjacka och mössa innan man beger sej iväg.
Det kan man såklart inte göra för det är ju trots allt 29 juli.
Borde vara en högsommardag.

Planen för ikväll var grillning och jet-ski...
Får se hur det blir med det.
Inget man är direkt sugen på just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela