Hilda

2011-07-12

Publicerad 2011-07-12 10:13:47 i Allmänt

Vilka härliga dagar det har varit!
Nu längtar man till semestern något helt otroligt mycket.
Inte bara psykiskt, utan även fysiskt.
I förrgår somnade jag strax efter tio,
men höll inte på att ta mej upp när klockan ringde sju.
Sex dagar kvar, varav fyra jobbdagar.
Det ska jag nog stå ut!

I lördags var det födelsedagsfest för Rosanna.
Jättemysigt hade vi!
Jag draack nästan ingenting eftersom jag skulle jobba dagen efter,
och ändå kände jag mej jättebakis när jag vaknade.
Det är knepigt att det räcker med att vara på fest för att man ska bli bakis.









Igår efter jobbet åkte vi och metade vid kanotbryggan.
Massor med borrar fick vi.
Dom flesta pyttesmå,
men jag fick den största jag någonsin har fått.
Hann dock inte knäppa något kort för jag var lite upptagen med att beundra den,
sen fick den flytta hem till havet igen.







Det är sånna här gånger vi verkligen inser hur underbart vi bor.
Vi bara satt och mös där på bryggan, en minut hemifrån.
En rolig sak är att jag ofta blir irriterad på "turisterna" som sniglar sej fram efter vägen på sommaren.
"Släpp fram mej för guds skull!! Det här är min väg!"
Hahaha =)
Fast det är det ju inte, men det känns så när man kör den här vägen ungefär 700 gånger per år.

En mindre rolig grej är att jag hade slarvat när jag satt på locket på maskburken igår,
så imorse var det maskar överallt!!
Eller inte alls överallt, men på köksgolvet och i hela botten på kylen.
Kanske det äckligaste någonsin.
Bläääää!!!!!!!!!
Men jag har lärt mej en läxa, det kommer aldrig hända igen.

Ledig idag och storstädning står på schemat.
Det känns inte superkul så det är väl därför jag sitter här.
Men det känns ändå bäst att få det avklarat innan semestern.

Det är ganska roligt hur lätt det är att råka skriva superkuk,
när man egentligen ska skriva superkul.
Tur att jag läser igenom vad jag har skrivit innan jag publicerar =)

Bäst jag sätter igång då...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela