Hilda

2011-05-31

Publicerad 2011-05-31 13:29:11 i Allmänt

Första lediga dagen av tre.
Har storstädning på schemat,
för att kunna ägna mej uteslutande åt nöjen dom andra två dagarna.
Men snacka om att jag är omständig.
Bestämde mej för att börja med tvättstugan eftersom den alltid kommer i sista hand annars,
vilket gör att jag aldrig hinner med den.
Efter städning, dammsugning och golvtorkning kom jag på den geniala idéen att måla om dom sista gula, fula väggarna.
Bara en pytteliten hall, men jäklans vilken tid det tar.
Just nu håller första strykningen på att torka,
sen blir det minst en till.
Så storstädningen står i standby-läge.
Och visst, jag skulle kunna städa just nu,
men mina armar är jättetrötta.
Och till råga på allt är det riktigt kanonväder så egentligen skulle jag vilja tillbringa hela dagen i solstolen med min bok.
Jaja, än är det många timmar kvar av denna dag så jag ska nog hinna allt jag har planerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela