Hilda

2011-09-08

Publicerad 2011-09-08 10:57:19 i Allmänt

En vecka kvar till lön och här vänder vi på varje krona.
Två dagar i rad har det regnat som sjutton när jag har kommit in till stan.
Hur kul det än är att komma dyngsur till jobbet,
så har jag valt att stå i parkeringhuset.
Sextio kronor om dagen, rena rånet.
Men igår slog det mej att dom pengarna aldrig dras på en gång.
Så jag tog ut alla pengarna jag hade kvar.
Dom kan ju inte dra från ett tomt konto.
Lurigt va? =)

Det löser sej alltid, vilket är skönt.
Kanske för att vi aldrig är så panka som vi tror helt enkelt.
Och lite irriterande är det att man inte alltid ger sej fan på att klara sej på pyttelite pengar.
Tänk vad mycket man skulle kunna spara då.
Och att man verkligen skulle kunna lyxa till det ibland utan att tänka på pengar.
Jag tänker nog att vi ska göra så varje månad.
Men när väl pengarna kommer så är det så skönt att inte tänka en stund,
och vips ska räkningarna betalas och kontot ekar tomt igen.
Skärpning nu!!
Nästa månad ska jag spara en tusenlapp. Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela