Hilda

Bakning

Publicerad 2012-04-12 10:00:57 i Allmänt

Eftersom det har varit så fruktansvärt tråkigt väder i massa dagar nu,
så bestämde jag och Emmy att vi skulle ha en bakdag idag.
Och vad händer?
Det är sol idag såklart!
Så alla ni som njuter av solen, tacka oss!
Hade det inte varit för att vi bestämde oss för att baka hade det varit lika gråmulet idag också.
Men man kan ju kombinera bakning och soldyrkan.
Det lutar mot att vi bakar Twixgodis, Ploppkakor och kanelbullar.
Klicka på bilderna för recept från matklubben.se.







Det gick jättebra hos barnmorskan igår.
Allt var på topp.
Blodtryck, järnvärde, blodsocker m.m.
Knytets puls var inte så hög som den brukar vara,
vilket var beviset på att det inte bara är jag som börjar förbereda inför förlossningen.
Magen hade hasat ner en bit och huvudet var snudd på fixerat neråt.

Det är ganska trångt i livmodern nu eftersom Knytet har hunnit blivit närmare 48 centimeter,
och det gör ju att jag inte känner lika mycket rörelse som tidigare.
Får ibland för mej att jag inte har känt något på flera timmar,
så för att kunna lugna ner mej lite bestämde jag mej igår för att börja kolla på klockan ibland.
Första gången jag gjorde det var klockan tjugo i sex och sen dess tror jag inte det har gått mer än en halvtimme mellan gångerna.
Det känns tryckt och jag är glad att jag kom på den idén.
Om man bara ska höfta en tid man senast kände nått kan man inte minnas alls när det var.

Nu ska jag diska klart alla glas.
Håller på och möblerar om i köksskåpen.
Något som verkligen var välbehövt,
men som jag inte kan ångra mer att jag började med.
Usch vad tråkigt!
Trevlig torsdag =)

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2012-04-12 11:54:51

Det låter bra gumman! Men du menar kanske att det känns tryggt... Känns det tryckt är det inte så kul. Puss!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela