Hilda

Latdag

Publicerad 2012-04-09 20:54:14 i Allmänt

Vilken latdag vi har haft idag.
Känns som att vi mer eller mindre har suttit i soffan sen vi klev upp.
Men några små saker har vi hunnit med.
Viktor har provat ett nytt flytunderställ i det tvågradiga havet.



Det funkade by the way klockrent så köp vettja,
på Real Fishing, om det är något som lockar.
Sen har han vårstädat grillen, medans jag städade bilen och satte i bilbarnstolen.
Tror inte jag lyckades sätta i den rätt,
men nu får den sitta tills Rosanna kan hjälpa oss med den.
Vi har orkat tagit hand om den eviga disken och tvättat en maskin.
Och dessutom tagit in spjälsängen i vårat sovrum efter en liten ommöblering.
Men annars har vi plöjt igenom typ tre filmer och åtta avsnitt One Tree Hill.
Fast jag vet att det är väldigt välbehövt med sånna här dagar just nu,
så får jag något slags dåligt samvete när jag tycker att jag har gjort för lite.
Det känns trökigt...

Igår åkte vi till bäcken där mörtarna leker så här på våren.
Vi såg ganska många fiskar men inte alls som det brukar vara.
Vi var nog lite tidiga.
Och efter den ganska korta promenaden och ganska lång tid i bil hade jag så jäklans ont i ryggen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
Absolut värsta dagen hittills.
Då är det väldigt skönt att ha Viktor hemma som hjälper till med allt.
Ge mej godisskålen, hjälp mej upp ur soffan, hämta min mobil..
Så kul är det ungefär att vara han, eller mej...
Men det känns verkligen bra att han hjälper till med glädje.
Det är väl lite konstigt för honom också när jag inte fungerar som jag brukar.

28 dagar kvar idag.
Det är inte klokt =)
Fick den här jättefina bodyn av Emmy från Elmiamässan.



Så jäklans söt!
Nu ska jag tagga inför den nya serien Alcatraz.
Verkar kunna vara en riktig höjdare.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela