Hilda

Lätt hysterisk?

Publicerad 2012-04-10 16:56:46 i Allmänt

Det är inte lätt att vara jag ibland.
Hade precis kommit hem från affären och ska kliva ur bilen,
när jag ser hur det börjar ryka under motorhuven.
Kastar mej ur bilen och ser hur det rinner något från motor ner på backen.
Luktar bränt som sjutton, och jag är helt säker på att det kommer börja brinna.
Ringer Viktor, och undrar medans signalerna går varför jag inte ringde brandkåren.
Viktor svarar och säger att han är lite upptagen och undrar om det går bra att han ringer upp.
Då skrek jag något i stil med:
"Nej, det går inte!! Det är något fel på din bil! Det ryker och luktar bränt och läcker och den kommer börja brinna. Och bilen står jättenära huset och huset kommer ta eld, och jag måste nog ringa brandkåren. Det luktar verkligen bränt, sa jag det? Och det ryker! Såg det när jag skulle kliva ur. Och den står för nära altan. Jag måste flytta den så inte elden sprider sej, men jag vågar inte starta den. Det rinner jättemycket under bilen! Vad ska jag göra? Ska jag ringa brandkåren?"
Samtidigt känner jag hur tårarna är nära och jag funderar på om jag ska skynda mej och ta ut allt jag har handlat,
för jag handlade så mycket och jag ville inte att det skulle brinna upp också.

Det är särskilt i dom här lägena som jag är så glad åt att Viktor är lugnet själv.
När jag väl har slutat prata frågar han lugnt sakliga frågor och säger att det inte är någon fara.
Den har med största sannolikhet problem med kylarvattnet,
vilket den har haft förut.
Inget att ringa brankåren för tydligen.
Han skulle kolla på det när han kom hem.
Så bilen är det rätt bra med just nu.
Själv mår jag illa...
Nog en biverkning efter att man blir så hysterisk.
Jag är så sjukt rädd för eld!!

Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2012-04-10 21:39:21

Uscha va läskigt! Men tänkte du inte på att springa in och hämta din egen brandsläckare? Går fortare än att ringa brandkåren :) puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela