Hilda

Otursdag?

Publicerad 2012-04-13 09:42:03 i Allmänt

Idag är det fredagen den 13:de.
Minns att jag sist det var det läste om att det händer färre olyckor då än annars.
Måste ha att göra med att folk blir försiktigare,
och det är ju bra.
Det har i alla fall aldrig varit en otursdag för mej.
Jag har 28 oktober...

Bakningen gick jättebra igår.
Men det tog tid..
Vi höll på och baka nästan hela tiden mellan tolv och sex.
Men då blev resultatet så bra att jag inte ens behöver lägga ut några kort på det,
för det såg precis ut som på bilderna igår från matklubben.

Just precis nu håller jag egentligen på att sortera våran en och en halv meter höga hög med viktiga papper.
Nja.. fem centimeter hög kanske.
Men i den här takten kommer det ta lika lång tid.
Det är väl en av dom tråkigaste sakerna med att bli vuxen... papper.
Egentligen är det nog inte så mycket som behöver sparas,
men det är så jäkla svårt att veta.
Därför är det lika bra att spara mer eller mindre allt.
Anledningen till att jag gör det just nu är att jag fyllde i en undersökning på nätet för ett tag sen.
Den handlade om el och det fanns en fråga som var typ följande:
"Om du kunde byta elbolag och få billigare elräkning, skulle du då göra det?"
Dum som jag är svarade jag Ja.
Så efter det har det börjat ringt elbolag och vill få mej att byta.
Dom vill veta vad jag har för pris nu, och då säger jag att jag inte vet.
Då säger dom att jag kanske skulle kunna titta på en faktura.
Då säger jag att jag har det på e-faktura och inte har någon dator för tillfället.
Då säger dom att dom kan ringa upp vid ett annat tillfälle.
Då säger jag att det går bra.
Så nu måste jag sortera alla papper så jag hittar det jag behöver,
för jag har den inte på e-faktura.
Det var bara ett lamt försök att slippa.

Återigen har jag legat vaken nästan hela natten pga av förvärkar.
Denna gång var dom ganska mycket kraftigare än förra gången,
och dessutom hade jag slut på Alvedon.
Men det blev ett perfekt tillfälle att träna avslappnande andning.
Lyckades somna efter några timmar och när jag vaknade efter ett tag var det över för denna gång.
Men att köpa Alvedon står ganska högt upp på att-göra-listan idag.

Trevlig helg och ta det extra försiktigt =)

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2012-04-13 10:41:18

På mitt jobb hade vi en lillchef som varannan vecka öppnade sitt mejlprogram och kastade alla mejl. - Dom får ringa om dom vill nåt, sa han.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela