Hilda

Spöken?

Publicerad 2012-04-19 11:58:42 i Allmänt

Igår natt hände det verkligen mystiska saker här hemma.
Jag hade gått och lagt mej och Viktor satt i vardagsrummet och kollade på tv.
Klockan 23:23 ringer larmet på Viktors mobil.
Jag hade redan hunnit somna och blir skitirriterad över att han ställt ett larm så sent,
för att komma ihåg nått, som jag trodde det var.
Viktor kommer strax efter in och lägger sej och jag somnar om ganska fort.
Klockan 00:00 ringer larmet på den gamla väckarklockan.
Jag vaknar såklart igen och får då veta av Viktor att han inte hade ställt larmet som ringde på hans mobil tidigare.
Han visste inte varför den ringde.
Och dessutom visste ingen av oss varför väckarklockan ringde.
Den har inte använts på flera månder,
för vi ställer alltid larmet med mobilerna.
Snacka om skum och förvirrad natt.
Jag är inte rädd för spöken men det var lite läskigt där ett tag innan man hade lyckats somna om ännu en gång.
Jag låg och försökte lista ut vad det kunde vara för speciellt med dessa klockslag.
23:23 och 00:00...
Det sista kallas ju visserligen spöktimmen så det säger väl sej självt.
Sen funderade jag såklart på en naturlig förklaring till att dom ringde,
men det kändes ganska omöjligt.
Har någon ett förslag kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela