Hilda

Pimpla?

Publicerad 2012-02-23 09:01:17 i Allmänt

Börjar med en bild från promenaden till brevlådan imorse.



Snacka om att vi fick gå försiktigt!

Är ledig idag och har sett fram emot det jättemycket.
Har varit helt slut senaste dagarna.
Det börjar kännas att jag har en 40 centimeter lång vilde i magen.
Har tyvärr haft så fruktansvärt ont i ryggen sista dagarna,
och det känns inte alls roligt.
Ska rådfråga barnmorskan nästa vecka om hur jag ska bete mej.
Men tillbaka till idag.
Av någon dum anledning vaknade jag tio i sju och kunde inte somna om.
Visserligen var det ganska mysigt att vakna eftersom hela familjen låg i sängen.
Jag, Viktor, Nova, Trazzel och Gizmo =)
Egentligen får bara Trazzel ligga i sängen.
Gizmo är alldeles för dryg när han ska ligga på ens huvud,
och Nova tar så jäklans mycket plats,
plus att hon drägglar något helt otroligt.
Men ibland får man väl göra undantag.

Och dessutom fick jag äntligen bädda spjälsängen idag.
Madrassen vi köpte skulle ligga till sej i 72 timmar först,
och jag har knappt kunnat bärga mej!



Dom superfina labanlakanen har jag "ärvt" av Rosanna.
Vet inte vad jag skulle göra utan alla saker hon plockar ihop till oss.
Det är verkligen inte lätt att veta allt man behöver.
Det skitiga och trasiga fåret är från när jag var liten.
Om jag minns rätt så var det det första gosedjuret jag fick när jag föddes och jag fick det av farbror Åke.
Och är det så att jag har hittat på den historien själv får mamma eller pappa rätta mej.

Vad det gäller att köpa vagn har vi helt fastnat.
Har läst tester och kollat priser men det är jättesvårt.
Den vagnen jag redan har skrivit om,
Crescent Classic Kombi, skulle verkligen kunna passa oss perfekt.
Stora, stabila hjul, hög markfrihöjd, lättkörd i snömodd, vändbar, relativt billig, har fått bra i tester m.m.
Men den är så tung, och därför tvekar vi.

Just nu sitter jag och håller alla tummarna för att solen ska vinna över molnen.
För om det blir fint väder idag ska vi åka och pimpla.
Jag har aldrig gjort det och skulle verkligen vilja prova.
Men mest är det kanske den varma chokladen och dom grillade hamburgarna som lockar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela