Hilda

Ett år till!

Publicerad 2012-01-24 10:43:04 i Allmänt

Bilen gick igenom besiktningen klockrent efter lagningen.
Han sa till och med att bromsarna fungerade jättebra.
Så skönt!!!
Så nu kan vi njuta av varandras sällskap ett år till.
Frågan är hur vi löser det med bil nu när vi blir en till i familjen.
Först hade vi bestämt att vi skulle byta ut Viktors jeep,
men sen fick han kalla fötter.
Han vill behålla den om den går igenom besiktningen.
Och jag tror att jag förstår honom.
För det första vill jag aldrig byta ut min bil,
jag vill ha den tills jag måste skrota den.
Kör man så mycket som vi gör är det så otroligt skönt att ha en bil man kan lita på.
Och det är verkligen ingen garanti för det om man skaffar ny bil.
Hans bil är från -94 och den startar jämt.
Fast den har stått två veckor mitt i vintern så startar den på stört.
Och det har verkligen inte våra tidigare bilar gjort.
Visst är det lite (!) rost på den och det kanske inte är superfräsch interiör,
men den har ändå hållit sej jättebra för att vara 18 år gammal.
Så jag ska väl "övningsköra" den lite och se hur det känns.
Sen ska den besiktas innan Knytet kommer,
så vi måste ju ändå vänta till efter det med att bestämma oss,
för att lägga några större pengar på att laga något vet jag inte om det är värt.

En helt annan grej som jag måste få "skryta" om.
Så här har en tjej skrivit om mej på sin blogg:
När jag kommer dit möts jag av världens goaste tjej (känner henne inte men gud så härligt sprudande och trevlig hon var!) det var även hon som jag pratade med i telefonen tidigare.
Det gjorde min dag.
Tack Hannah för att du hittade det =)
Och jag lovar att jag under dagen ska kolla över färgen på texten på mina kommentarer,
vet inte varför det har blivit så konstigt.
Är förresten ledig och då tycker jag det är roligt att passa på att uppdatera bloggen lite.
För jag tycker faktiskt det är riktigt roligt att skriva,
men jag hinner så sällan med.
Dessutom fungerar inte mobil-appen för blogg.se,
så jag kan inte uppdatera från telefonen alls för tillfället.
Hade det gått hade det absolut blivit fler inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela