Hilda

Inte lätt

Publicerad 2012-03-21 09:57:10 i Allmänt

Det är inte lätt att vara jag just nu.
Orkar nästan inte göra någonting,
och så blir jag så fruktansvärt rastlös samtidigt.
Idag hoppas jag att det kommer bli nästan sommarväder.
Det var det när jag klev upp,
men nu har dessa jäklans dimmoln återigen lagt locket på.
Ska i alla fall göra vårfint på altanen tänkte jag.
Och Emmy är ledig så jag hoppas det blir lite häng med henne också.

Igår fixade världens bästa pappa nya sommardäck till min bil,
så det känns superskönt!
Nu ska dom bara sättas på bilen så vågar jag köra lite grann igen.
Måste ju visserligen laga dom trasiga länkarmsbussningarna också,
men jag tror inte det kommer hända en katastrof pga dom närmaste dagarna.
Ska leta lite info om det.

Jag har jag tagit kontakt med två dagis, eller förskolor som det heter nu,
som kändes intressanta.
Så förhoppningsvis kan vi komma på studiebesök nästa vecka.
Skulle kännas så skönt att vara på det klara med vart vi ska sätta upp vårat lilla knyte i kö.
Helt sjukt att man ska behöva tänka på det redan,
men vill man ha en dagisplats i tid så måste man.

Och sist men inte minst.
Vi får tillbaka massa pengar på skatten och det känns helt underbart!!!
Då ska allt betalas av så vi blir skuldfria,
förutom huslånet då såklart.
Så mycket pengar fick vi inte tillbaka =)
Och när vi inte har något annat som behöver betalas så känns det helt okej att ta ett lån för att köpa en ny familjebil.
Det blir ju hur bra som helst.

Snacka om spretigt inlägg.
Blir nog lätt så när jag har dagar då jag är extra förvirrad och tankspridd.
Hinner lixom inte tänka klart på en sak innan jag börjar tänka på nästa.
Jaja, vad gör väl de!?
Nu ska jag göra nått.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela