Hilda

Vasaloppssöndag

Publicerad 2012-03-04 09:07:49 i Allmänt

Ja, här sitter jag och kollar på Vasaloppet.
Undra om Gustav Vasa kunde föreställa sej detta ens i sin vildaste fantasi?
Att knäppa svenskar skulle härma hans "skidresa" femhudra år senare?
Jag har egentligen helt ointresserad,
men det känns så hemtrevligt att ha ljudet i bakgrunden.
Mår illa gör jag också.
Har tyvärr gjort det väldigt ofta på senaste tiden.
Kan väl anta att det är lilla knytet som trycker på någonting,
så det är väl bara att härda ut.
Idag är det 65 dagar kvar till beräknad födelse.
Vi längtar efter dej, Knytet!

Igår fiskade Viktor upp en gös som han tillagad,
och så bjöd vi hem Andreas, Marie, Emma och lilla Liam.



(Hojta till om jag ska ta bort bilden,
men ni är ju så söta när ni sitter i fåtöljen allihopa =))

Det är så trevligt med lite spontanfestligheter.
Tanken var att vi skulle kika på Melodifestivalen Andra chansen,
men Svt1 funkade bara i sovrummet så det blev mest Emma som kollade.
Verkligen dax att skaffa en ny antennsladd.

Idag klev Viktor och Andreas upp klockan fyra för andra dagen i rad,
för att åka och fiska.
Det är helt stört om man frågar mej,
men det skulle nog vara roligt att ha en hobby som man gillade så mycket.
Det jag skulle komma fram till är att jag nog får ha söndagsmys själv ikväll,
för han lär väl sova, och det är sååååå tråkigt.
Just nu orkar jag ju inte riktigt göra så mycket mer än att slänga mej i soffan efter en dag på jobbet,
annars hade jag såklart kunnat passa på att hälsa på någon eller så...

Nu är det på tiden att slänga mej i duschen,
jobbet kallar!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela