Hilda

Den stora dagen

Publicerad 2012-05-07 17:30:31 i Allmänt

Idag är det sjunde maj.
Det datumet som vi ända sen i september har gått och väntat på.
Men inte vill det komma någon bebis inte!
Imorse var vi hos barnmorskan och allt är bra.
Den ligger rätt, har bra hjärtljud och det finns mycket fostervatten.
Men många typiska graviditetsbekymmer har redan börjat lätta,
som att jag inte alls är lika vattensvullen längre.
Och det trodde hon berodde på att det inte är så långt kvar.
Och det är det ju inte såklart.
Redan på torsdag kunde jag ringa och beställa en tid för ultraljud om den inte har kommit.
Och det känns ganska skönt,
för även om det bara handlar om att boka en tid,
så känns det lite lättare när man har det att göra så pass snart.
Hade varit superdrygt om man inte hade gjort nått alls nu i två veckor.
Ultraljudet kommer isf bokas till slutet nästa vecka.
Men jag tror inte vi kommer hinna dit.
Hoppas inte, hoppas inte, hoppas inte!!!
Peppar, peppar...

Imorse upptäckte jag i alla fall att det inte bara är jag som är lite buktung här i familjen.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-05-08 10:43:57

Kämpa på sista tiden nu Hilda, är hemskt att gå över tiden.. med Lucy gick jag nästan TVÅ veckor över.. men plötsligt, när man seriöst börjar tro att ungen faktiskt aldrig kommer att komma ut händer det bara ;)

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-05-09 14:33:10

Grattis grattis till lilla bebben =) Superkul! Längtar efter en bild nu! Kramar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela