Hilda

2013-01-01

Publicerad 2013-01-01 21:23:25 i Skriverier

Nytt år - Ny blogg
Eller inte alls en ny blogg.
Samma gamla, men nytt ändå.
Fick sådan lust att skriva.
Och som alltid när jag skriver,
så skriver jag för min egen skull!
Varsågod och läs om du vill =)
 
Nyårsdagen idag.
Igår hade jag inga nyråslöften,
men idag hade jag helt plötsligt flera stycken.
 
-Inte dricka alkohol.
Och då menar jag inte riktigt som det låter.
Jag ska inte bli nykterist.
Men jag har druckit väldigt, väldigt lite alkohol på sista tiden.
Och visst, de kan ju bero på att jag först hade en bulle i ugnen och sen hade en bulle som behövde matas.
Men efter det har ungefär samma torka hållt i sig.
En öl här eller där är helt okej, men det räcker.
Det är helt underbart skönt faktiskt och har flera fördelar.
Är aldrig köroduglig.
Är alltid vid mina sinnes fulla bruk.
Behöver inte vakna med ångest efter att ha gjort saker/sagt saker jag inte skulle ha gjort annars.
Har aldrig en bakisdag som bara försvinner i nån dimma någonstans.
 
-Motionera dagligen.
Har varit på en promenad idag faktiskt. En timmes lagom snabb gång.
Kändes som jag hade sprungit ett maraton när jag kom hem.
Men när promenadutsikten ser ut som på bilden längst ner så kommer jag stå ut!
Konditionen ska bli bättre och siffran på vågen ska minska något.
Helst får det överflödiga gravidmageskinnet försvinna också,
men jag antar att inga entimmespromenader i världen kan hjälpa till med det.
Det får bli nästa problem, struntar i det nu!
 
-Äta nyttigare.
Ingen diet eller så. Bara tänka lite mer på vad jag väljer till lunch och middag. Och frukost.
Och äta mer grönsaker och frukt.
Idag kanske det inte gick så bra...
Våfflor till frukost med massa sylt, glass och grädde...
Pizzeriapizza till liddag (lunch/middag)...
Gårdagens ej ätna efterrätt till kvällsmacka.
Glass, grädde, melon och mango.
Men se där, lyckades med frukten idag i alla fall.
Och dessutom kan man inte lyckas varje dag!
Eller kan man det..? Kanske...
 
-Godsaker bara vid speciella tillfällen.
Ska göra mitt bästa för att inte utse varje fredag och lördag till ett speciellt tillfälle.
Fast jag måste nog fortsätta med min filosofi om att man får äta om det bjuds.
Dels för att det är så fasligt härligt med godsaker,
dels för att det känns så tråkigt att säga nej om någon bjuder.
Nu lät det som att jag var väldans snål.
-Kom gärna hem till oss, men du blir inte bjuden på något gott för jag försöker äta lite nyttigare.
Men vill du bjuda hem mej så äter jag gärna allt som bjuds!
(Det med att inte vilja säga nej för att det är tråkigt gäller bara godsaker.
Skulle tacka nej om någon bjöd på tillexempel heroin. Såklart!)
Nu lät jag bara ännu snålare... Behöver nog tänka igenom detaljerna i det här löftet en gång till.
 
 
Hmm.. Löftena kändes överlag lite klychiga...
Har nog tagit alla svenskarnas topp fyra nyårslöften.
Jaja, nu är det så ;)
 
Jag önskar mej själv ett riktigt gott nytt år med lite alkohol, mycket svett, halvspännande mat och sällsynta godsaker!
 

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2013-01-03 23:11:16

Vilken överraskning! Välkommen tillbaka :)Jag har sett fram emot det här.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela