Hilda

2013-01-16

Publicerad 2013-01-16 08:02:05 i

Det finns bra morgnar och det finns dom som är mindre bra.
Idag hade jag tyvärr en morgon som hör till den senare kategorin.
Tjugo över fem vaknar Mio och tycker det är dax att kliva upp.
Han brukar vakna halv sju och de tycker jag är lite, lite tidigt men det går ändå bra.
Men tjugo över fem... Det är lixom så väldigt tidigt så ingen borde behöva kliva upp så tidigt.
Jaja, de va bara att gnugga tröttheten ur ögonen!
Halv sju är Mio trött igen och somnar gott när jag lägger honom.
Själv tänkte jag bara släppa ut Nova en snabbis sen lägga mej en stund jag med.
Öppnar dörren och vad ser jag?
Typ en halvmeter snö!!
Så de var på med termokläderna och fram med snöskyffeln.
Skottade ut kanske runt tusen kubik snö utanför staketet för att traktorn skulle flytta det när den kommer.
När jag bara har att skotta runt sopkärlen kvar slår det mej...
Sopbilen kommer ju nu på morgonen, säkert innan traktorn.
Hur glad kommer sopgubben, som faktiskt är en tjej (en parantes bara), bli när hon ser en två meter hög snövall mitt i vägen?
Inte så värst kanske.
Och omtänksam som man är sätter jag igång att flytta all snö.
Vet inte om man räknas som omtänksam när man rättar till ett fel man själv har gjort, men jag låtsas det!
Enda problemet var att jag orkade inte flytta all snö.
Armarna var spagetti och att andas var det inte tal om alls.
Så det slutade med att jag plattade till snön som var kvar för att de inte skulle synas.
Ungefär som att de va en bra idé...
Förlåt soptanten!!! De va inte meningen.
Funderar på att springa ut när hon kommer och skylla på Mio...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela