Hilda

Att göra

Publicerad 2009-12-18 10:49:05 i Allmänt

En enda ledig dag och så mycket att göra.
Jag har varit tvungen att skriva en att göra-lista för att jag skulle minnas allt.
Jag satt och klagade på hur lång tid allt skulle ta, och hur utmattad jag skulle vara efteråt.
Då skrev Viktor ungefärliga tider bakom varje sak,
så jag skulle se att det inte skulle ta så lång tid.
Därför har jag planerat att ta tid på sakerna och motbevisa hans tidsoptimism.
Tiderna inom parantes är hans tider, den andra tiden är tiden det tog.

Att göra 18 december:

* Städa skjulet på baksidan.  (10 min)  10 min. Här var han inte riktigt ute och cyklade alltså.

* Plocka undan allt på altanen.  (7 min)  50 min.

* Rensa kylen.  (3 min)  30 min.

* Klä granen.  (15 min)  Blir bara gjort om Viktor hämtar granen på vinden när han kommer hem. Tyckte det var läskigt på vinden redan innan djuret flyttade in. Sen tar det kanske 15 minuter precis som han förutspådde.

* Kolla sista julklapparna på internet.  (3 min)  15 min.

* Klippa Novas klor.  (13 min)  10 min.

* Städa.  (25 min)  Nästan helt klart, orkar inge mer. Tog kanske 2,5 timmar. Tappade räkningen under nån paus =)

* Betala räkningar.  (10 min)  15 min.

* Torka golven.  (1 timme)  Kommer inte hända denna dag!

Om man går efter hans utsatta tider så skulle allt detta bara ta 2 timmar och 26 minuter.
Det vore ju helt underbart.
I verkligheten (min verklighet alltså) tog det ungefär fem timmar.
Och då har jag ju faktiskt hoppat över torkningen av golven.
Jag började för 9 timmar sen och det känns verkligen inte som att jag har haft fyra timmar "ledigt".

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela