Hilda

Semester

Publicerad 2009-07-07 10:48:04 i Allmänt

Inte jag än, har ännu några dagar kvar att jobba. Tre närmare bestämt, det kan man ju överleva.
Men Gizmo däremot har varit på semester.

Man märker ganska tydligt när han inte är hemma, för han är i vanliga fall en ganska krävande katt.


Här till exempel försöker jag sy en gardin.


Och här försöker Viktor sitta vid datorn.

Han tycker dessutom om att prata mest hela kvällarna. Och då är de inte bara han som ska prata, utan han vill absolut att man ska svara honom. Medans jag stog och lagade mat igår (jag vet att jag inte lagar mat i vanliga fall, men igår lyckades jag ganska bra, makaroner och bacon blev de) så hade vi en trevlig pratstund. Han satt nedanför mej och, inte vet jag, berättade om sin dag kanske. Och när jag efter en evighet slutade svara, eftersom man till slut känner sej ganska dum av att prata med katten. Ja, då hoppade han upp på köksbänken, där han normalt aldrig är, och la sej och blängde på mej och såg så otroligt förnärmad ut. Jaja, nog om de. Man märker om han är hemma helt enkelt. Några dagar förra veckan så var han inte hemma.

Visst såg vi honom ibland, när han spatserade runt i området, men han var aldrig inne, aldrig ens på altanen. Han var inte heller inne för att äta och då äter han normalt en skål om dagen kanske. Vi började fundera och märkte att han oftast var på grannarnas tomt när vi såg honom. En kväll under Gizmos semster så glömde vi Nova ute när vi kom hem på kvällen(!) Det var inte alls så hemskt som det låter, så tro inte att vi är dåliga djurföräldrar. Men vi hörde i alla fall att grannen pratade med henne, så vi gick ut. Då var hon fullt involverad i en lek tillsammans med deras hund, så jag passade på att fråga om Gizmo hade varit mycket hos dom på slutet. Jo, de hade han nog. Jag berättade också att han inte hade varit hemma och ätit på flera dagar, och jo, han hade nog ätit hos dom. Det roligaste av allt är att den ena av deras katter semestrade hos nästa granne uppåt vägen.

 Först trodde jag att han hade flyttat hemifrån, men nu är han tillbaka, så han behövde nog bara ett litet brejk. Jag såg till att han var inne en natt, och hela den natten sov han på min mage. Han kom nog på att han hade saknat mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela