Hilda

Söndagkväll

Publicerad 2009-06-07 19:43:30 i Allmänt

Jag vet att flera av mina fem bloggläsare är lite besvikna för att jag aldrig skriver nått, så jag lär väl printa ner några rader. Jag är ju inte riktigt nån typisk bloggskrivare. Jag skriver för att skriva inte för att nån egentligen ska behöva läsa, därför blir det väldigt sporadiskt.

Jag var på dop i lördags, mitt första faktiskt. Men jag hoppas att det blir fler. Inte för själva dopet egentligen, de kändes väldigt "gudligt", och det är inte riktigt min grej. Jag känner mej alltid lite illa till mods då. Vet inte varför... jag tror också på saker. Ödet, slumpen och kanske något efter att man har tagit sitt sista andetag. Men det känns lite sektaktigt när flera stycken tror på samma sak. Och de är ju inte bara femton stycken, utan hela befolkningar.
Jag hoppas på fler dop för att jag hoppas på fler småknattar i bekantskapskretsen. Edvin är ju bara så underbar. Skulle  kunna tänka mej några själv, men man lär ju vara två om de. Dom kommer så småningom, var så säker.

Det är lite roligt att fundera på vad man ska döpa sina barn till. Eller döpa, de blev ju lite fel, för vi ska inte döpa våra. En mysig namngivningsceremoni får räcka. Men ett namn lär man ju komma på i alla fall. Jag tycker om lite konstiga namn. Typ Sol, Ellie och River. De ska mina barn heta. Och en sak heta Lucas, de är ju inte riktigt lika annorlunda, men så får de bli. Två pojkar och två flickor alltså.. de blir nog lite många, jag ska tänka över det där.


Edvin och jag på dopfesten. Gulligt att min dubbelhaka har lagt sig på hans axel...

Jag och Edvin på dopfest. Jag har slängt upp min dubbelhaka på hans axel... =)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-07-16 13:05:04

Åh vilken söt liten rackare.. Jag har läst din blogg såhär nu lite i efterhand men fytusan vilken campingsemester ni verkade ha! :) Haha. Men du, vad gör du på lördag? Jennie kommer hem från stockholm och vi tänkte käka på stopet i väntan på Anna som jobbar och sen ta ett glas vin eller två. Kan du inte följa??? Mickan föder antagligen barn då i krokarna men jag har sagt åt henne att komma om det inte klämmer på.

Kramar kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela