Hilda

Tjockiskatt

Publicerad 2009-10-23 10:26:34 i Allmänt

Vi åt hemmagjord kycklingsallad igår, jättegott 'by the way'.
Naturligt nog hamnade det "sopor" på köksbänken efter rensandet av den grillade kycklingen.
Utan att tänka så mycket på det så gick vi och la oss.
Imorse när jag klev upp tyckte jag att det inte var lika mycket rester som igår kväll.
Gick och hämtade tidningen och när jag kommer in igen så står Gizmo på bänken och smaskar för glatta livet.

Men det är inte de värsta.
För några kvällar sen åt vi potatisklyftor. Då stog plåten kvar på bänken över natten.
Med massor av kryddad olja på botten. Och vem hittar jag slickandes, om inte Gizmo.
Samma sak ur stekpannan någon kväll senare.
Det låg till och med tre köttbullar kvar, men dom rörde han inte, bara stekfettet.
Om man tyckte han var tjock redan nu så är det bara att vänta och se.

Jag förstår om ni undrar om vi aldrig städar i det här huset, men det gör vi.
Vi har bara som vana att skjuta upp allt en dag.
Så jag städar köket från föregående kväll medans Viktor lagar mat nästa kväll, om ni förstår hur jag menar.
Det är nog min mysigaste tid på dygnet.
Men nu är det slut med det.
Får matmonstret Gizmo fortsätta såhär, blir han inte långlivad.
Hans kolesterolvärde måste vara skyhögt.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela